reklama

четвъртък, 3 март 2011 г.

Първата торта или как се почна всичко.



През изминалата 2010 година на 30 октомври дъщеря ми Саша навърши 10 години. Първи истински юбилей в живота и трябваше да бъде отбелязан подобаващо. Много ми се искаше да направя за нея нещо запомнящо се и затова реших да поръчам по-различна торта от една невероятна майсторка на произведения на сладкарството Буболинката. За мое огромно съжаление тя не е имала възможност да поеме моята поръчка поради голямата си заетост и се наложи да запретна ръкавите. Много исках Саша да усети, че наистина преживявам с вълнение навършването на първото и десетилетие. И не, не защото аз остарявам, а защото моето малко момиченце пораства бавно и неусетно.
И така. Имах само две седмици за да се заема с тортата. Ще кажете "само?". Да, само. Исках тортата да бъде изключителна, а за целта трябваше да прегледам много сайтове с нужната ми информация и материали. В края на краищата напазарувах, поизчетох това-онова и достатъчно подкована се захванах с тортата. Тъй като тогава съм живяла в жилището с много стара печка, чиято фурната не работеше, реших да взема готови какаови блатове за да направя бърза и лесна имитация на една популярна руска торта "Прага". Ще ви кажа как я направих аз по рецептата на една моя роднина, която при липса на време приготвя точно такава бърза и лесна торта.

На един пакет готови какаови блатове се използва такъв крем :
- масло (опаковка от 250 грама;,
- една кутия кондензирано подсладено мляко;
- 3 супени лъжици горчиво какао.

Маслото се оставя на стайна температура да омекне, след което се разбива до пухкавост с млякото и какаото.
За моята торта аз използвах двойна доза крем и два пакета блатове. Самата торта след измазването трябва да престои поне една нощ за да попие крема хубаво и тортата да стане мека и сочна.

Повярвайте ми, вкусът е невероятен и си заслужава да се пробва. Освен това не изисква почти никакво време за приготовление и дори и най-заетата от вас ще се справи с лекота. Ако нямате тренинг, време или желание за по-сложна украса на тортата, достатъчно да я поръсите с горчиво какао или настърган шоколад и да украсите с орехи.

Аз все пак имах намерение да направя нещо по-специално и затова реших да направя тортата в един от любимите цветове на Саша - черен и с дизайн, наподобяващ този на Ед Харди. Е, не ми се смейте много де. Не е върхът на сладоледа, но да не збравяме, че това ми е първата торта, която правя последните 17-18 години и съвсем първа, която покривам и оформям с фондан. ;)


За допълнение спретнах и още една мъничка тортичка.


Pin It

6 коментара:

  1. Не си личи че това ти е първата торта, ама въобще. Още я помня като я пусна във форума и дълко мигах, докато наистина повярвам че я правиш за първи път. Прекрасна е и най-важното, успяла си да зарадваш Саша.

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, добре дошла в моя блог! Благодаря ти за хубавите думи. :)
    За тази торта съм включила толкова много енергия, желание и старание, че може и да не се вижда. За сметка на това, някои от следващите торти сякаш са правени от мечка... хахаха. :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Личи си колко много майчина грижа и любов са вложени в тази торта! Само с тях, е и с огромния си безобразен талант, който притежаваш в излишък, но хайде..., е било възможно да постигнеш този резултат, пипайки за пръв път фондан. Възхитителна торта от още по- възхитителна лейди!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти, Милейди! :)))
    Ти много добре знаеш какво исках да кажа, предвид твоите прекрасни идеи и творения по случай рождения ден на дъщеричката ти, нали? :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ани, много благодаря за рецептата и помощта!
    Първата ти торта е страхотна даже, а следващите - много много красиви :)

    ОтговорИзтриване